.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مخالفت موسوی با طرح هدفمندکردن یارانه‌ها

موسوی روز شنبه ۳۰ آبان در گفت و گوی ویدئویی با وبسایت کلمه گفت که اجرای لایحه "هدفمند کردن یارانه ها" در واقع تنها قیمت برخی از کالاهای مورد نیاز مردم را افزایش می دهد.

بی‌بی‌سی خبر داد:

میرحسین می گوید که اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به شکل فعلی خطرناک است و این کار باید در یک بسته سیاستی جامع تر انجام شود.

موسوی می گوید که رساندن قیمت سوخت در ایران به قیمت های جهانی یا منطقه ای در شرایطی که سایر اجزای اقتصاد ایران با معیارهای اقتصاد بین المللی مطابقت ندارد، تنها "کام مردم را تلخ" خواهد کرد.

موسوی پرسیده است: "آیا حاضر هستیم اتومبیل تولید داخل را به قیمت خارج بفروشیم، حقوق کارگران را بر اساس قیمت بین المللی پرداخت کنیم و میانگین قیمت های داخلی را بر این اساس تنظیم کنیم"؟

او هشدار داده است که اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها در شرایطی که نرخ تورم در ایران بالا است، "فایده این برنامه را از بین می برد و ما را با وضعیت خطرناکی مواجه می کند".

موسوی در عین حال گفته است که مخالفتی با اجرای سیاست های تعدیلی یا تنظیم یارانه ها ندارد، بلکه معتقد است این اقدامات باید در قالب یک "بسته سیاستی" جامع تر اجرا شود.

او گفته است: "آنچه مرا نگران می کند نبود یک برنامه جامع همراه با نظارت مجلس است. دولت تلاش بسیار کرده که درآمد ناشی از بالا بردن قیمت حامل های انرژی را به صورت کلی در اختیار بگیرد. احساس می کنم که این مسئله منجر به آشفتگی و فساد گسترده در جامعه خواهد شد".

موسوی با اشاره به موردی چون متروی تهران که به گفته او وجود اختلاف میان دولت و مدیران آن باعث عقب افتادن چند ساله کارها در آن شده است، گفت: "برای اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها هم کافی است که دولت با یک بخش خوب و با یک بخش بد باشد، به یک قسمت پول می دهد و به یک قسمت دیگر نمی دهد".

او با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی برای جلوگیری از اعمال سلایق شخصی گفت: "اگر درآمد حاصل از حذف یارانه ها از نظارت دقیق مجلس خارج بماند، نتیجه آن حاکم شدن سلیقه شخصی و ریخت و پاش فراوان خواهد بود".


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.